is toegevoegd aan uw winkelwagen.

Ruilen & Retourneren

Verzenden

Bruut verzendt alle bestellingen boven de €100,- gratis* met DPD binnen Nederland, België en Duitsland. Wij berekenen dus geen verzendkosten vanaf €100,01.

Een bestelling geplaatst voor 19:00 uur op een werkdag wordt in principe dezelfde dag verzonden en wordt dan in de regel de volgende werkdag bij het bezorgadres door DPD aangeboden. Wij streven naar een zo spoedig mogelijke levering maar kunnen helaas niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van DPD.

De leveringstermijn van een product bedraagt maximaal 7 werkdagen indien het product op voorraad is op het aankoop moment.

Na betaling van uw aankoop zult u binnen 24 uur een mail ontvangen met daarin het track and trace nummer van DPD.

*Bij zendingen naar de waddeneilanden, rekenen wij extra verzendkosten. Dit in verband met de veerboot die DPD moet nemen om het pakket te leveren. De verzendkosten worden berekend bij de check out.

Retour 

Toch niet tevreden over je aankoop? Of is het stuk? En voldoet je retour aan onze retourvoorwaarden? Dan storten wij zo snel mogelijk de orderwaarde terug. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Retourvoorwaarden

Als je een product wilt retourneren moet het aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. De retour wordt binnen de wettelijke 30 dagen na levering aangevraagd en verzonden naar Bruut
  2. Het product is in de onbeschadigde originele verpakking en verpakt in een verzenddoos of verzendzak
  3. Het product moet in originele staat geretourneerd worden, wanneer een product beschadigt en/of vies is, wordt de retour wel aangenomen maar wordt er €40,- aan boete ingehouden. Het resterende bedrag wordt naar de rekening overgemaakt waarmee is betaald.
  4. Bikini's en badpakken kunnen na het bestellen niet meer worden geretourneerd in verband met hygiëne. Wij bieden helaas geen directe omruil service, dus we raden klanten aan hier rekening mee te houden.

Heb je een defect product ontvangen of een klacht over de levering van een product? Neem dan voor het retourneren contact op met onze klantenservice om onnodige verzendkosten te voorkomen en de klacht te melden zodat dit wordt meegenomen bij het beoordelen van je retour.

Als een product geretourneerd moet worden door een fout aan onze kant nemen wij deze kosten uiteraard op ons in de vorm van een retourlabel, wij kunnen zelf gemaakte verzendkosten niet achteraf terug betalen.

Retourprocedure

Retourneren kan makkelijk via ons retourportaal hiervoor heeft u de volgende informatie nodig:

- Ordernummer
- Postcode

U kunt tegen betaling een retourlabel krijgen vanuit ons retour portaal en de retour naar een dichtsbijzijnd DPD punt brengen.

 

Nadat wij het product van je hebben ontvangen zullen we de retour beoordelen en je op de hoogte houden van de retourstatus.

Ruilen 

Het direct omruilen van een artikel is helaas alleen mogelijk in onze winkel. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren. Online bestelde orders kunnen ook geretourneerd worden in onze winkel.

Veel gestelde vragen

Is retourneren gratis?

Nee, helaas hebben wij geen gratis retour service. De kosten van een retour zijn voor de klant. Verzend je retour altijd met een track & trace zodat je kan zien wanneer hij bij ons aangekomen is.

Mocht je een verkeerd product hebben ontvangen, of moet je order terug door een fout aan onze kant? Neem dan contact op met [email protected]

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij streven ernaar om de retouren die geleverd worden op de zelfde dag te verwerken.
Mocht het drukker zijn bij ons, verwerken we je retour binnen 5 werkdagen.
Nadat je een mail hebt ontvangen dat je retour is goedgekeurd word je geld binnen 24-48 uur teruggestort naar je rekening.

Is na 7 dagen je geld nog niet teruggestort?
Dan is je retour waarschijnlijk nog niet binnen gekomen. We willen je dan vragen je track & trace naar ons door te sturen zodat we je alsnog verder kunnen helpen. 

Ik heb met Klarna betaald, wat nu?

Als de Klarna factuur nog niet betaald is, vervalt de factuur. Hierbij betaal je enkel de 99 cent voor het gebruiken van Klarna. Dit zijn standaard kosten die wij niet van de factuur af kunnen halen bij een retour.

Mocht je je factuur al wel betaald hebben staat het geld binnen 24-48 uur weer op je rekening.

Ik heb een defect product, wat nu?

We vinden het erg vervelend om te horen dat je een defect product hebt ontvangen of dat je aankoop eerder kapot is gegaan dan je verwacht had. Om je verder te helpen vragen wij je de volgende stappen te volgen:

- Stuur de informatie en klacht op naar [email protected]

- Upload hierbij minimaal twee duidelijke foto's van de defect 

- Wacht op reactie van een van onze collega's voor een retourlabel en verdere informatie

Defecten producten die binnen 6 maanden na aankoopdatum worden terug gestuurd kunnen worden omgeruild voor een nieuw product of een terug betaling ontvangen. Aankopen ouder dan 6 maanden ontvangen een nieuw product of een gift card.